• 9 kwietnia 2020

Stres jest uniwersalny, i nie zawsze jest zły. Za każdym razem, gdy skaczesz, aby złapać źle rzuconą piłkę, czujesz się szczególnie energiczny przed ważnym spotkaniem lub uderzasz w hamulce na czas, aby uniknąć wypadku samochodowego, stres wykonuje swoją pracę. Adrenalina zwiększająca tętno i kortyzol zwiększający poziom cukru we krwi, przy jednoczesnym odwróceniu energii z dala od układu pokarmowego i odpowiedzi immunologicznych, są dokładnie to, co prehistoryczne ludzi potrzebnych do walki lub ucieczki atakujących.

Jednakże, gdy nigdy nie ma żadnej ulgi od stresu, trwała reakcja w walce lub w locie może powodować problemy. W rzeczywistości, WebMD ostrzega, że stały stres rzeczywiście staje się "niepokojem - negatywną reakcją na stres". Stres może prowadzić do objawów fizycznych, takich jak bóle głowy, rozstrój żołądka, podwyższone ciśnienie krwi, ból w klatce piersiowej i problemy ze snem. Badania sugerują, że stres może również wywołać lub pogorszyć pewne objawy lub choroby".

ZMIANY W ZACHOWANIU

  • Wściekłe wybuchy
  • Nadużywanie narkotyków lub alkoholu
  • Nadmierne lub niedostateczne jedzenie
  • Wycofanie społeczne
  • Używanie tytoniu

ZMIANY MODELU

  • Lęk
  • Drażliwość lub złość
  • Brak motywacji lub koncentracji
  • Niepokój
  • Smutek lub depresja

ZMIANY CIAŁA

  • Ból w klatce piersiowej
  • Zmęczenie
  • Bóle głowy
  • Napięcie lub ból mięśni
  • Napęd seksualny
  • Spanie
  • Zdenerwowany żołądek
  • Terapia masażowa i stres

Praktycznie każdy objaw wymieniony przez Amerykańskie Stowarzyszenie Psychologiczne może skorzystać z masażu. Badania wykazały, że może on obniżyć tętno i ciśnienie krwi, rozluźnić mięśnie i zwiększyć produkcję endorfin, naturalnej substancji chemicznej "czuć się dobrze" w organizmie. Serotonina i dopamina są również uwalniane przez masaż, a wynikiem tego jest uczucie spokojnego odprężenia, które sprawia, że chroniczny lub nawykowy, jak również ostry lub krótkotrwały stres jest znacznie łatwiejszy do pokonania.

W rzeczywistości, łagodzenie stresu jest jedną z pierwszych korzyści, które przychodzą do głowy, gdy myślisz o masażu. Jest to również kluczowy element dla każdego, kto stara się osiągnąć zdrowszy styl życia. Badania kliniczne pokazują, że nawet jedna półtoragodzinna sesja może znacząco obniżyć tętno, poziom kortyzolu i insuliny - wszystko to wyjaśnia, dlaczego masaż i odciążenie od stresu idą w parze.

Korzyści płynące z terapii masażem na stres

Dbałość o swoje ciało powinna być na pierwszym miejscu priorytetów. Dodając terapeutyczny masaż do swojej rutyny już teraz, będziesz czuć, wyglądać i po prostu być zdrowszym daleko w przyszłości. W rzeczywistości, samo odciążenie może poprawić Twoją witalność i stan umysłu. Jaki jest więc lepszy sposób na przygotowanie się do długiego, szczęśliwego życia niż masaż relaksacyjny i terapeutyczny?

Jeśli chcesz dodać do swojego programu odnowy biologicznej masaż łagodzący stres, członkostwo w programie Massage Envy może być potężnym sprzymierzeńcem w walce z codzienną presją i niepokojem. Oprócz łagodzenia stresu, trwająca terapia masażem może zmniejszyć ból, zwiększyć poziom energii i poprawić ogólną sprawność fizyczną i psychiczną. Nasi doświadczeni, profesjonalni terapeuci w ośrodkach Massage Envy na terenie całego kraju dostosowują każdy masaż (i ulgę w stresie) do Państwa indywidualnych potrzeb.

Top