• 2 czerwca 2020

Zima już zapukała do naszych drzwi i już zaczęliśmy odkurzać nasze kurtki, które leżały na strychu przez całe lato. Gdy chłodne wiatry zaczynają wichrować po naszych ulicach, wszyscy boimy się tego, co przyniesie zima.

Przed wypisaniem swoich tkanek sprawdź tę poręczną listę 15 rzeczy, które możesz zrobić, aby pomóc wzmocnić swój system odpornościowy tej zimy. Uzbrój się w nie, a nie będziesz się już czuła jak ofiara lodu, tylko królowa śniegu! (lub Królową) I nie martw się, wszystkie są naturalne!

  1. Jedz, aby się wzmocnić - Skoncentruj się na zdrowej, zrównoważonej diecie, dodając do posiłków wszystkie składniki żywności - owoce, warzywa, orzechy, nasiona i kiełki. Jedz jak najwięcej czystych i ekologicznych produktów (regionalnych i sezonowych). Odżywianie się tymi pokarmami nie tylko zadba o Twoją odporność!
  2. Dodaj zioła i przyprawy do swoich potraw - zioła i przyprawy mają właściwości antybakteryjne i antyseptyczne, a ponadto sprawiają, że każde danie smakuje wyśmienicie! Wystarczy odrobina tego i odrobina tego i masz do dyspozycji posiłek odpornościowy!
  3. Naturalny czosnek antybiotykowy - ta żarówka zdobyła szczególne miejsce na tej liście ze względu na swoje właściwości antybakteryjne. Jedzenie surowego czosnku jest jednym z najsilniejszych (i ostrych!) sposobów na poprawę swojej odporności!
  4. Pij wystarczająco dużo wody - Woda jest najlepszym sposobem na oczyszczenie naszego organizmu ze wszystkich toksyn i zapewnienie, że nasz system pozostanie zdrowy i nawilżony, a także pomoże wzmocnić Twój system odpornościowy!
  5. Trening - nie musi to być siłownia czy studio fitness, może to być zwykły półgodzinny spacer każdego dnia. Trening każdego dnia jest niezbędny dla dobrego zdrowia. Zmniejsza ryzyko chorób serca, raka, nadciśnienia, cukrzycy i innych chorób. Może poprawić Twój wygląd i opóźnić proces starzenia się.
  6. Upewnij się, że masz wystarczająco dużo snu - układ odpornościowy jest wzmocniony i dopracowany podczas snu, a brak snu może prowadzić do jego osłabienia. Upewnij się, że masz dobre 8 godzin snu każdej nocy, aby utrzymać swój system odpornościowy w dobrej kondycji..,
  7. Postaraj się nie stresować zbytnio. - To znany fakt, że stres zwiększa naszą podatność na choroby, a ci z wyższym poziomem stresu częściej chorują. Najlepszym sposobem na ochronę jest relaks! Znajdź trochę czasu, aby się naładować, pomedytować, poczytać lub uprawiać jogę. Zasadniczo, weź pigułkę chłodzącą!
  8. Odetnij cukier - Cukier jest potencjalnie szkodliwy dla Twojego układu odpornościowego, ponieważ ma tendencję do wywoływania stanów zapalnych w organizmie, co stanowi prężny grunt dla mikrobów grypy. Przerzuć się na naturalne źródła, takie jak świeże/suszone owoce, a Twoje jelita będą Ci wdzięczne.
  9. Masaż - Co może być lepszym sposobem na poprawę Twojego systemu odpornościowego niż masaż relaksacyjny? Masaże stymulują układ limfatyczny, siłę obronną naszego organizmu. Poza tym, czują się wspaniale, czyż nie?
  10. Ubieraj się mądrze! Upewnij się, że jesteś dobrze chroniony w czasie mroźnej zimy, szczególnie zwracając uwagę na ręce i twarz, o których często się zapomina. Noś przytulne rękawiczki i ciepły szalik i oczywiście upewnij się, że masz na sobie odpowiednią kurtkę i zimowe buty. Trzymajcie się ciepło, bądźcie zdrowi!
  11. Myj ręce często - Oczywiście musisz to robić bez względu na porę roku, ale zimą z zimnem i grypą, która krąży wokół ciebie, lepiej zastosować ten prosty środek ostrożności, niż martwić się o zarazki i choroby.
  12. Sięgnij - Badania pokazują, że uczucie izolacji i samotności koreluje z obniżoną odpornością. Postaraj się więc nawiązać kontakt z rodziną i przyjaciółmi, aby ich ciepło umilało Ci zimę.
  13. Trzymaj się z dala od toksyn - Nieświadomie otaczamy się toksynami poprzez nasze środki czystości, z których niektóre mogą być niebezpieczne dla naszego układu odpornościowego. Używaj ekologicznych środków czyszczących, aby utrzymać swój dom i ciało w czystości!
  14. Zmień swój balsam nawilżający na olejek kokosowy - Olej kokosowy jest naturalną substancją leczniczą i ochronną, która działa jak bariera dla skóry przed mikroorganizmami. Pozostawi również Twoją skórę niezwykle miękką i elastyczną!
  15. Zachowaj trzeźwość - Alkohol jest znany z tego, że tłumi układ odpornościowy i na pewno nie jest Ci potrzebny w przypadku grypy i przeziębień. Zamiast tego pijcie świeży sok owocowy!
Top