• 3 lipca 2020

Utrata nadwagi jest jednym z najważniejszych kroków w kierunku poprawy zdrowia i życia. Obecnie istnieją różne plany diety dostępne w celu osiągnięcia udanej utraty wagi. Dieta wegańska jest jednym z tych skutecznych planów diety i popularnym sposobem na utratę wagi.

Dieta wegańska wycina niektóre grupy pokarmowe z codziennej rutyny żywieniowej. Aby zapobiec utracie składników odżywczych, ważne jest, aby znać podstawy zdrowej diety wegańskiej. W tym artykule znajdziesz informacje, które będą wspierać Twoją podróż odchudzania po rozpoczęciu diety wegańskiej.

Co to jest Dieta Wegańska

Dieta wegańska wywodzi się z praktyki znanej jako weganizm. Weganizm jest sposobem na powstrzymanie się od wszelkich form wykorzystywania zwierząt. Dlatego też dieta wegańska nie zawiera żadnej żywności zawierającej składniki pochodzenia zwierzęcego, jak również mięsa i mleka.

Istnieją różne rodzaje diet wegańskich preferowanych na podstawie różnych celów, takich jak utrata masy ciała lub przyrost mięśni. Do najbardziej popularnych diet wegańskich należą: dieta surowa wegańska, dieta wegańska pełnowartościowa, dieta wegańska niskokaloryczna oraz dieta wegańska keto. Oto 4 wskazówki dotyczące utraty wagi na diecie wegańskiej.

1. Włókno jest kluczem do poczucia się pełnią

Błonnik jest jednym z najlepszych "The Appetite Solution" na diecie. Ponieważ znacznie wolniej trawi w organizmie i dłużej pozostaje w żołądku, sprawia, że dłużej czujesz się pełen. Ponadto, błonnik pomaga wyzwolić regularne wypróżnienia, przenieść jedzenie przez układ pokarmowy, a nawet usunąć odpady na okrężnicy.

Dobrą wiadomością jest to, że można łatwo dotrzeć do błonnika na diecie wegańskiej. Owoce, takie jak jabłko, banany, jagody i awokado, całe ziarna, takie jak owies, jęczmień i żyto, ciemnozielone warzywa, brokuły, zielona fasola, marchew i słodkie ziemniaki, a także orzechy i nasiona zawierają duże ilości błonnika. Z drugiej strony produkty zwierzęce, w tym mięso czerwone, ryby, indyk, kurczak, jaja, mleko i ser, nie zawierają błonnika.

2. Zdobądź swoje proteiny

Nieodpowiednie spożycie białka może spowodować niedożywienie. Może to być również powód, dla którego nie chudniesz. Dlatego upewnij się, że masz wystarczającą ilość białka na diecie wegańskiej. Żywność pochodzenia zwierzęcego jest bogata w białko, ale nie jest ono jedynym jego źródłem. Białka są dostępne w wielu formach, a te na bazie roślin mogą być spożywane na surowo lub po ugotowaniu.

Wegańskie źródła białka obejmują soczewicę, ciecierzycę, fasolę, owies, komosa ryżowa, a także żywność na bazie soi, taką jak tempeh, tofu i edamamam. Wszystkie te białka na bazie roślin mogą wypełnić się szybciej i pomóc poczuć się pełnym na dłużej, tak jak błonnik.

Uzyskanie wystarczającej ilości białka jest niezbędne do utrzymania masy mięśniowej i zapobiegania zmęczeniu, osłabieniu i braku koncentracji na co dzień. Tak więc dowiedz się od lekarza o swoim dziennym zapotrzebowaniu na białko i wybierz dietę wegańską, która zaspokoi Twoje dzienne zapotrzebowanie na białko.

3. Jedz swoją ciemnolistną zieleninę

Ciemnozielone warzywa są ważnym elementem zdrowej diety. Oprócz tego, że są podstawowym źródłem wielu składników odżywczych, mogą pomóc w utracie wagi.

Ciemna zieleń ma wysoką zawartość włókna i niską zawartość kalorii. Mogą utrzymywać cię w stanie sytości przez cały dzień. Ich możliwości spalania tłuszczu uczynić je wielkie wegańskie możliwości żywności dla utraty wagi.

Są one również bogatym źródłem wielu składników odżywczych. Zieleń liściowa, taka jak szpinak, boćwina, jarmuż i rzeżucha wodna są bogate w wapń i żelazo. Kiełki brukselki, cukinia i brokuły są bogate w błonnik pokarmowy. Możesz z łatwością tworzyć niskokaloryczne, gęste odżywczo i pyszne posiłki z ciemnozielonymi warzywami liściastymi i sprawić, że Twoja dieta wegańska stanie się przyjemniejsza!

4. Ostrożnie z sokami

Soki stanowią ważny element diety wegańskiej. Zwłaszcza na szybkie śniadanie lub lunch można tworzyć różne pyszne mieszanki z wykorzystaniem owoców i warzyw. Jednak nie każdy sok pomoże w utracie wagi. Przeciwnie, niektóre soki mogą powodować chudnięcie.

Świeżo wyciskane soki warzywne, zwłaszcza zielone, nie są wcale bogate w cukier i kalorie. Ale większość soków owocowych zawiera tyle samo cukru co napoje gazowane.

Soki warzywne zawierają zieleninę liściastą, taką jak pietruszka, szpinak, boćwina, jarmuż i łodyga selera mogą dostarczyć organizmowi odpowiednich składników odżywczych. Po zmieszaniu z cytryną i imbirem wspomagają skuteczniej odchudzanie i detoksykację organizmu.

Z drugiej strony, niektóre soki owocowe i napoje roślinne mogą powodować wypijanie setek dodatkowych kalorii dziennie. Szczególnie soki kupowane w sklepach, które zawierają dużo kalorii, mogą utrudniać proces odchudzania.

Jeśli chciałbyś wesprzeć swoją wegańską dietę zdrowymi sokami, przeczytaj etykietę z faktami żywieniowymi, aby nie pić dużych ilości cukru nieświadomie. Na przykład sok pomarańczowy i borówkowy acai smoothie zawierają około 270 do 450 kalorii na 20 uncji. Preferuj ciemnozielone, nieskrobiowe warzywa i niskosłodzone, niskokaloryczne owoce w swoich sokach.

Zrównoważona dieta wegańska może pomóc w utracie wagi. Ponadto, podczas odchudzania, robienie dobra dla zwierząt, a środowisko naturalne sprawi, że poczujesz ulgę.

Mimo to, jeśli zamierzasz zmienić swoją dietę na wegańską po raz pierwszy, zawsze dobrze jest porozmawiać z lekarzem i dowiedzieć się o Vegan Food Pyramid, aby zaplanować dobrze zbilansowaną dietę. Na koniec, nie zapomnij o nawodnieniu.

Top