• 2 czerwca 2020

Korzystanie z transportu publicznego może nie być tak przyjemne jak prowadzenie własnego pojazdu. Jest to jednak doskonała alternatywa dla mieszkańców miasta, ponieważ umożliwia im łatwe poruszanie się po zaplanowanych trasach. Problem polega na tym, że zwłaszcza w sezonie grypowym istnieje szansa, że można złapać grypę u innych. Jeśli się o to martwisz, oto kilka pomysłów, jak uniknąć tego ryzyka.

Najpopularniejsze pojazdy wykorzystywane w transporcie publicznym to autobusy, tramwaje i pociągi. Wszystkie te pojazdy mają jedną główną cechę wspólną, umożliwiają wspólne podróżowanie dużym grupom ludzi. Może to również zwiększyć ryzyko zachorowania na chorobę w transporcie publicznym.

Obecnie wirusowe choroby zakaźne górnych dróg oddechowych, które każdy może złapać w środkach transportu publicznego, to Common Cold, Influenza, Rhinovirus, a nawet obecne epidemie, takie jak nowatorski koronaawirus (nCoV) z 2019 roku.

Istnieją skuteczne sposoby zapobiegania chorobom podczas podróży. Oto nasze najlepsze sposoby na zmniejszenie ryzyka zachorowania na chorobę w transporcie publicznym:

TLC dla Twojego układu odpornościowego

Aby uzyskać długotrwałą odporność, trzeba zdrowo wzmocnić układ odpornościowy. Zacznij od dodania do swojej diety większej ilości owoców i warzyw, zwłaszcza owoców cytrusowych i zieleni liściastej. Owoce cytrusowe są bogate w witaminę C. Witamina C pomaga zwiększyć produkcję białych krwinek, które chronią Cię przed infekcjami bakteryjnymi i wirusami. Zieleń liściowa dostarcza błonnika i witamin, żelaza, folianów i wapnia, które wyzwalają komórki odpornościowe do prawidłowego funkcjonowania jelit.

Uzyskanie wysokiej jakości i wystarczającej ilości snu poprawia twój system odpornościowy. Osoby, które nie śpią wystarczająco dużo, są bardziej narażone na zachorowanie na choroby zakaźne po narażeniu na działanie wirusów. Co więcej, brak snu może spowolnić proces rekonwalescencji w przypadku zachorowania.

Przyjmowanie suplementów wzmacniających odporność

Przyjmowanie suplementów wzmacniających odporność to szybki sposób na wsparcie układu odpornościowego i poprawę zdrowia. Wybór odpowiedniego suplementu z niezbędnymi składnikami odżywczymi może zapewnić zdrowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Suplementy, które zawierają witaminę C, witaminę B6 i witaminę E, a także cynk, są idealne do nadania Twojemu układowi odpornościowemu szybkiego przyspieszenia.

Umyj ręce, często

Oprócz tego, że jest to doskonały codzienny nawyk, regularne mycie rąk może uchronić Cię przed wirusami i chorobami. Wirusy wywołujące przeziębienie i grypę są często przenoszone podczas dotykania oczu, nosa lub ust.

Wspólne przestrzenie, których pasażerowie często dotykają w środkach transportu publicznego, takie jak paski do zawieszania, poręcze, kłonice i przyciski stopu, są najprawdopodobniej niehigieniczne. Dlatego po wyjściu z transportu publicznego należy jak najszybciej umyć ręce mydłem.

Nośny środek do dezynfekcji rąk

Dotknięcie wspólnej przestrzeni w transporcie publicznym samo w sobie nie sprawi, że zachorujesz, ale dotknięcie twojej twarzy, a zwłaszcza oczu, ust i nosa, sprawi, że tak się stanie. Najlepszym sposobem na utrzymanie rąk w czystości, gdy nie jesteś w stanie ich umyć jest użycie środka do dezynfekcji rąk. Środek do higieny rąk może pomóc w zapobieganiu rozprzestrzenianiu się wirusów wywołujących choroby, szczególnie w transporcie publicznym. Szkodliwe bakterie najprawdopodobniej umrą w wyniku używania środka do higieny rąk na bazie alkoholu. Dlatego zalecamy noszenie go przy sobie i pocieranie rąk odpowiednią ilością. Przypominamy jednak, że najlepszym sposobem jest regularne mycie rąk. Nawet po użyciu środka do dezynfekcji rąk, lepiej umyć ręce po przybyciu do domu lub biura.

Unikaj podróżowania w godzinach szczytu

Godzina szczytu to czas, kiedy ludzie opuszczają swoje biura i próbują dotrzeć do planowanego celu. Zwłaszcza w dużych miastach, autobusy, tramwaje, pociągi, a nawet przystanki komunikacji miejskiej są bardzo zatłoczone, co stwarza idealne środowisko dla infekcji wirusowych.

Poranna godzina szczytu to najczęściej między 7 a 9 rano, a wieczorna godzina szczytu to zwykle między 6 a 8 wieczorem. Unikanie tych godzin szczytu, szczególnie w sezonie grypowym, może zmniejszyć ryzyko zakażenia wirusowego. Unikanie miejsc, w których gromadzą się duże ilości ludzi, może zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusów i zarazków z człowieka na człowieka. Jeśli podróżujesz tramwajem lub pociągiem, dobrym pomysłem będzie udanie się na koniec peronów, ponieważ będą one stosunkowo mniej zatłoczone. Większość ludzi ma tendencję do gromadzenia się wokół środka peronów stacji.

Użyj maski na twarz

Zarazki i wirusy mogą się bardziej rozprzestrzeniać przez krople, szczególnie w transporcie publicznym. Dlatego maski na twarz mogą pomóc w zapobieganiu rozprzestrzenianiu się chorób, ponieważ zakrywają usta i nos.

Zwłaszcza w sezonie grypowym, stosowanie jednorazowej maski twarzowej może zmniejszyć ryzyko zachorowania. Zamiast cienkich, medycznych masek należy nosić grubsze i bardziej specjalistyczne maski. Po wyjściu z transportu publicznego nie zapomnij o ostrożnym zdjęciu maski, wyrzuceniu jej do kosza i umyciu rąk mydłem. Mimo to, radzimy trzymać się z dala od każdego, kto kicha lub kaszle, jak tylko można w środkach transportu publicznego.

Top